İNCELEME/Açlık Oyunları: Alaycı Kuş PART II



Vizyon Tarihi: 20 Kasım 2015
Yapımı: 2015 - ABD
Tür: Aksiyon, dram, macera
Süre: 136 Dakika
Yönetmen: Francis Lawrence
Senaryo: Suzanne Collins, Danny Stron
Oyuncular: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Julianne Moore 


Merhabalaar. Bugün, bir zamanlar fırtınalar estirmiş ve efsaneleşmiş olan Açlık Oyunları serisinin varlığını beyaz perdede de noktaladığı son filmi Alaycı Kuş II den bahsetmek istiyorum sizlere.

Bir çoğunuz artık izlemişsinizdir tabii ki, Çünkü çıkalı aylar oldu. Ben de ilk çıktığı hafta sinemada 3D olarak izlemiştim ve görsellik açısından çok etkilenmiştim. Büyük bir Açlık Oyunları fanatiği olmana rağmen hiç bir kitabını ve filmini blogumda yorumlamak nasip olmadı. Ben de hala izlemeyen kaldıysa diye çok kısa bir bahsedeyim diyorum.

Şimdi öncelikle film bu kadar uzatılmalı mıydı? "Belki bazı ayrıntıları için evet" şeklinde olabilirdi cevap ama tabii ki yapımcıların bu şekilde düşünmediğini Açlık Oyunları'nın da gişe hasılatı için çoğu film gibi, bir nevi "kurban" edildiğini hepimiz biliyoruz. Şu benim için her zaman geçerli olmuştur: Bir şey ne kadar uzarsa o kadar değer kaybediyor kesinlikle. Bu yüzden Alaycı Kuş 2  de göze çarpan bir sahne yoktu ve tamamen görsellikle kurtardılar filmi diye düşünüyorum. Olaylar boş, diyaloglar boş; Her şey bomboştu. Sadece efektleri gerçekten çok etkileyiciydi ve izlediğim sırada belki de filmin etkisinde olduğum için film için"mükemmel, kusursuz" şeklinde yorumlar yapabilirdim ancak aylar geçtikten sonra fark ediyorum ki aslında hikayeyle ilgili göze çarpan pek bir şey yoktu. Filmi düşündüğüm zaman aklıma gelen sadece efektleri oluyor ki bu da film de bazı eksiklikler olduğunu gösteriyor şimdi bana. 


Katniss Eveerden

Aslında Suzanne Collins çok iyi bir yazar ancak ben son kitabını okurken de betimlemelerde biraz sıkıntı çekmiştim, anlamakta zorlanmıştım ve bu yüzden son kitabın bir iki sahnesi dışında aklımda kalan bir yanı olmamıştı. Film de anlayamadığım bazı sahneleri görmek -tabii ki kesintiler vardı ve bire bir aktarılmamıştı- beni etkilediyse de bence filmin en büyük eksikliği dediğim gibi ikiye bölünmüş olmasıydı. Çünkü Part I de aslında düşününce gayet yavaş ilerliyordu ve pek bir numarası yoktu. (Bu kitap içinde geçerliydi tabii ki) Bunun nedeni Ateşi Yakalamak'ta gördüğümüz "doluluktan" sonra hikayenin yavaşlaması, düşüşe geçmesiydi. Aslında bunun nedeni hikayenin tahmin edilebilirliği de olabilir, yani -bir olay dışında- bizi şaşırtacak pek bir şey barındırmıyordu film.

Yalnız hakkını yiyemem oyunculuklar her zaman olduğu gibi yine mükemmeldi ve zaten filmi izleten de tamamen Katniss ve görsel efektlerdi bana göre.

Tabii ki Açlık Oyunları'nı ilk olarak kitabıyla sevmiş olanlar için kitaptaki bazı sahneleri canlı olarak görmek bizi etkilese de,  Açlık Oyunları'nı sadece filminden tanımış olanlar için öyle pek ahım şahım bir yanı yoktur diye düşünüyorum.

Kısacası: Tabii ki hiç bir uyarlama aslı kadar mükemmel olamaz. Bu nedenle, izlediğim bir çok filmden çok daha iyi, bir çok uyarlamadan çok daha kusursuz ancak benim Açlık Oyunları'ndan beklediğimin biraz altındaydı. 




Yorumlar

  1. Açlık oyunları ayrı bi dünya ya mğkemmel bu aradaaaa okumakta olduğum kitapları okuman beni çok mutlu ettiii Gölge ve Kemik Beni Seç serisi vb. cidden blogunu çok sevdim ^^
    Hemen takibe alıyorum benimkine de beklerim sevgiler ^^
    tekboynuzlupanda.blogspot.com
    DİPNOT: Bloguna girince kısık sesle kuş sesi gelmeye başladı ben bilgisayardan geldiğini bilmiyorum tabii nasıl korktum anlatamam allah iyiliğini versin :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha merhaba Zeynep. Çok tatlısın, akşam akşam güldürdün beni:) Ben de ortak zevkleri paylaştığım insanları görünce çok mutlu oluyorum doğrusu, hoş geldiiin :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

The Vampire Diaries (Vampir Günlükleri) Tanıtım

Seninle Bir Ömür / The Longest Ride / Film Önerileri #1